"Απεκρίθη ο Ιησούς και είπε προς αυτόν, Αληθώς, Αληθώς σοι λέγω, εάν τις δεν γεννηθή άνωθεν, δεν δύναται να ίδη την βασιλείαν του Θεού. (Ιωαν. γ' 3)
Ο Νικόδημος, ένας άνθρωπος του νόμου επισκέφτηκε τον Ιησού μες τη νύχτα για να του πει ότι γνωρίζει πως είναι απεσταλμένος από το Θεό επειδή αυτά που έκανε Εκείνος δεν μπορούσε να τα κάνει άνθρωπος αν ο Θεός δεν ήταν μαζί του.
Αυτό που του είπε ο Κύριος τον προβλημάτισε και ρώτησε πως μπορεί αφού είναι γέρος στην ηλικία να ξαναγεννηθεί;
Υπάρχουν πολλά πράγματα στο λόγο του θεού που μας φαίνονται δύσκολα, ακόμα και ακατόρθωτα για τις ανθρώπινες δυνάμεις.
Πώς όμως ο Θεός θα μας ζητούσε να κάνουμε πράγματα που δεν μπορούμε; Δεν ξέρει ο Κύριος ότι είμαστε αδύναμοι; Αφού εκείνος μας έπλασε κατ' εικόνα και καθ' ομοίωση δική του με τα ίδια του τα χέρια. (Γεν. α' 26)
Ο Παύλος λέει στην επιστολή προς Κορινθίους τη δεύτερη πως όταν προσευχήθηκε για τον σκόλοπα Σατάν τρεις φορές, ο Κύριος του είπε αρκεί εις σε η χάρις μου, διότι η δύναμίς μου εν αδυναμία δεικνύεται τελεία. (Β' Κορ. ιβ' 7-9)
Για να μπορούμε λοιπόν να κάνουμε το θέλημα του Θεού, δεν έχει ο Θεός ανάγκη την δύναμή μας αλλά την συγκατάθεσή μας έτσι ώστε να γίνει ο σωτήρας μας.
Η αναγέννηση έρχεται από το Θεό δια του Αγίου Πνεύματος. Αυτό που πρέπει να κάνει ο άνθρωπος είναι να παραδεχτεί τις αμαρτίες του, να μετανοήσει και να επικαλεστεί το όνομα του Κυρίου.
Όταν ο Πέτρος μίλησε στους Ιουδαίους για την ανάσταση του Ιησού Χριστού, ήρθε σε κατάνυξη η καρδιά τους, και ζήτησαν να σωθούν. Ο Πέτρος τους είπε να μετανοήσουν και να βαπτιστούν στο όνομα του Ιησού Χριστού, και θα λάβουν τη δωρεά του Αγίου Πνεύματος. (Πραξ. β' 37-39)
Η αναγέννηση είναι απαραίτητη στον άνθρωπο για να τον καταστήσει αρμόδιο για την βασιλεία του Θεού. Χωρίς αυτήν ο άνθρωπος είναι νεκρός. "Το γεγεννημένον εκ της σαρκός είναι σάρξ, και το γεγεννημένο εκ του πνεύματος είναι πνεύμα"
(Ιωαν. γ' 6). Ο σαρκικός άνθρωπος δεν μπορεί να μπει στην βασιλεία του Θεού. Ο Κύριος θα πάρει μια εκκλησία καθαρή, αγία και άμωμη. Μία εκκλησία που δεν θα έχει κηλίδα, ρυτίδα ή τι των τοιούτων. Δεν χρειάζεται λοιπόν να ξαναμπούμε στην κοιλιά της μάνας μας όπως σκέφτηκε ο Νικόδημος αλλά να αφήσουμε τον Κύριο να καθαρίσει την καρδιά μας εξ' ύδατος που είναι ο λόγος του Θεού, και πνεύματος που είναι το πνεύμα του Θεού που κατοικεί μέσα μας και μας κατευθύνει.
H αναγέννηση είναι μια πνευματική μετάβαση από τον θάνατο στη ζωή."Αληθώς, αληθώς σας λέγω οτι ο ακούων τον λόγο μου και πιστεύων εις τον πέμψαντά με έχει ζωήν αιώνιον , και εις κρίσιν δεν έρχεται αλλά μετέβη εκ του θανάτου εις την ζωή" (Ιωαν. ε' 24). Φυσικά δεν αλλάζεις περιβάλλον ούτε τόπο αλλά η μετάβαση αυτή γίνεται αισθητή επειδή αφήνεις την αμαρτία που σε οδηγεί στον πνευματικό θάνατο και ακολουθείς αυτόν που είναι η ζωή. "Εγώ είμαι η οδός και η αλήθεια και η ζωή. ουδείς έρχεται προς τον Πατέρα ειμή δι' εμού" (Ιωαν. ιδ' 6).
Ένα παράδειγμα ενός που μετανόησε είναι ο Ζακχαίος ο οποίος ήταν αρχιτελώνης και πλούσιος. ήθελε να δει τον Ιησού ποιος είναι και ανέβηκε σε μια συκομουριά. Τον είδε ο Κύριος πάνω στο δέντρο και του είπε να κατέβει γιατί γιατί θα επισκεπτόταν στο σπίτι του. Οι υπόλοιποι εγόγγυζαν γιατί τον ήξεραν ότι είναι αμαρτωλός. Αυτό όμως που δεν ήξεραν ήταν αυτό που ο Χριστός έβλεπε στην καρδιά του.
Εκείνη τη στιγμή αυτό που ένιωσε ο Ζακχαίος ήταν απερίγραπτο για τους άλλους, γιατί άρχισε να μετανοεί και να παραδέχεται αυτά που είχε κάνει. Αυτό που ομολόγησε ο Ιησούς εκείνη την ώρα ενώπιον όλων ήταν οτι έγινε σωτηρία στο σπίτι του Ζακχαίου.
Μετάνοια σημαίνει να καταλάβεις και να παραδεχθείς τα λάθη σου (όχι πάντα μπροστά στους άλλους γιατί μερικά πράγματα δεν λέγονται), αλλά μπροστά στον Θεό που γνωρίζει τα πάντα. Να πάρεις την απόφαση να σταματήσεις πλέον τις αμαρτίες και να ακολουθήσεις τον Ιησού στο στενό και δύσκολο δρόμο που όμως θα σε οδηγήσει στην αιώνια ζωή.
"Ευλογητός ο Θεός και Πατήρ του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, όστις κατά το πολύ έλεος αυτού αναγέννησεν ημάς εις ελπίδα ζώσαν διά της αναστάσεως του Ιησού Χριστού εκ νεκρών, εις κληρονομίαν άφθαρτον και αμίαντον και αμάραντον, πεφυλαγμένην εν τοις ουρανοίς δι' ημάς" (Ά Πέτρ. α' 3,4)
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου